2010. március 31., szerda

Pudingos-almás kocka

Jó régen jelentkeztem már recepttel, most itt az ideje, hogy ezt bepótoljam. Képet egyelőre nem tudok hozni a sütiről, legutoljára vasárnap készült el a finom édesség, de mire feltöltöttem másnapra a fényképezőgép elemeit, addigra nem maradt mit fotózni. :)) A receptet a Fannyban találtam, szóval nem saját, mégis érdemes kipróbálni, ezután kedvenc maradhat a családban. :D

Hozzávalók a tésztához:

25 dkg margarin
20 dkg porcukor
2 tojás
1 csomag sütőpor
1 csomag vaníliás cukor
40 dkg liszt
1/2 dl tej

Hozzávalók a töltelékhez:

1 kg vékonyra szeletelt alma
30 dkg cukor
3 csomag vaníliás pudingpor

A tésztához a margarint a cukorral, a tojásokkal, a sütőporral, a vaníliás cukorral és a liszttel összevegyítjük, és annyi tejet adunk hozzá, hogy a massza jól gyúrható legyen. 

A töltelékhez az almát meghámozzuk, vékony szeletekre vágjuk, és 5 dl vízben, amibe belekerült a 30 dkb cukor is, megpároljuk. Közben a pudingport 2,5 dl vízben kikeverjük, és shakerben szoktam összerázni, és a forró almapéphez öntjük, majd összeforraljuk. 

A tésztát két részre osztjuk, a felét kinyújtjuk, és kivajazott-lisztezett nagy gáztepsibe terítjük. Rákanalazzuk a meleg almapépet. Ezt a tészta másik feléből nyújtott lappal betakarjuk, a tetejét villával megszurkáljuk és 180 fokra előmelegített sütőben kb. 30 perc alatt aranyszínűre megsütjük. Amikor kihűlt, felszeleteljük. 

Jó étvágyat kívánok hozzá! :)

7 megjegyzés:

  1. Azt hittem már sosem főzöl újra. Nagyon eltűntél. :) Kellemes húsvétolást neked!

    VálaszTörlés
  2. Elég sokat betegeskedtem december óta, így ritkábban sündörögtem a tűzhely körül. :) Köszi, szépen, Neked is kellemes húsvétot! :))

    VálaszTörlés
  3. Amelie:)

    Elkeszitettem, de nem tudom, hogy az jo e, hogy a teteje vilagos szinu maradt?Pedig 50 percig sutottem, mert nem akart sotetedni, az ize viszont isteni:)Szerencsere idoben fotoztam:)

    Koszonom, hogy foltetted!
    puszi
    Agnes.

    VálaszTörlés
  4. Szép ünnepet, és vigyázz magadra! :)

    VálaszTörlés
  5. Szia!
    Szuperek a receptjeid, biztos lehetsz benne,hogy párat kipróbálok,amint az időm engedi (de csak a levendulás süti után :) )

    VálaszTörlés
  6. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  7. Imádom, ahogy sütöl! ;O)
    Egy kettöt már kiprobálkoztam! ;O)

    Egész egyszerüen. Kérek még!;O)

    VálaszTörlés