2009. szeptember 6., vasárnap

Diós kosárka

Mivel már annyira bele jöttem a blogolásba, úgy döntöttem, hogy létre hozok egy alblogot, ahová szépen feltöltögetem majd a kedvenc süteményeim és ételeim receptjeit. ^^ Lesznek köztük olyanok, amiket én magam találtam ki, és olyanok is persze, amikre régi szakácskönyvekben bukkantam rá. =)
Akkor kezdjük is az elsővel, ami nem más, mint a diós kosárka. :)




Hozzávalók:


40 dkg liszt
1 cs. sütőpor
10 dkg porcukor
4 tojássárgája
25 dkg margarin

A töltelékhez:

40 dkg darált dió
30 dkg porcukor
4 tojásfehérje
10 dkg savanykás lekvár (én ajánlom a barackot, azzal a legfinomabb)

A tetejére:

Étkakaóból kikevert csokiszósz


A lisztet a sütőporral és a porcukorral összevegyítjük, majd a tojássárgájákkal és a margarinnal rugalmas tésztává gyúrjuk. Lisztezett deszkán 2-3 mm vastagságúra nyújtjuk és az alaposan kivajazott, 5-6 cm átmérőjű kis kosárkaformákat kibéleljük vele. Minden kosárkába egy-egy kiskanálnyi lekvárt teszünk, majd beborítjuk a töltelékkel. (Itt jegyezném meg, hogy személyes tapasztalat után jobb, ha azt is a diós töltelékhez keverjük.) Ehhez a darált diót elkeverjük a porcukorral, majd a tojásfehérjékből vert kemény habot is beleforgatjuk.

A megtöltött kosárkákat a tepsire sorakoztatjuk, és előmelegített sütőben 190 fokon 15-20 perc alatt szép pirosra sütjük. Ha kihűltek, a formákből kiemelgetjük őket (tapasztaltabbak tudják, hogy érdemesebb még melegen, különben nem jönnek ki a formából). Holland kakaóból tejjel sűrű csokiöntetet keverünk ki, és azzal kenjük meg a sütemények tetejét.

Mindenkinek jó étvágyat kívánok hozzá! ^^

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése