2009. szeptember 8., kedd

Tepsis burgonya fűszeres majonézzel

Ma úgy jött ki a lépés, hogy nem voltam itthon délelőtt, és a dolgaim intézése közben jöttem rá, hogy nem lesz főtt ételem, mert tegnap elfogyott a gombapörkölt.
Gondoltam egy nagyot, és előkerestem azt a vega szakácskönyvet, amit még szülinapomra kaptam egy kedves ismerősömtől. Emlékeztem, hogy van benne egy recept, amit már kipróbáltam, gyorsan elkészíthető, és könnyű kis ebédet dobhatok össze, ami egyaránt laktató is. =)



Hozzávalók:

6 nagy burgonya
3ek olaj
2 tk csípős mexikói fűszerkeverék ( itt jegyzem meg, hogy az érzékeny gyomrúak használhatnak nyugodtan sima vegetát, azzal is nagyon finom; én is ezzel fűszereztem ^^ )

Fűszeres majonéz:

1/2 csésze majonéz
1tk citrombors ( ha nincs citromborsunk, akkor helyette tehetünk bele pár csepp citromlevet, esetleg egy kis reszelt citromhéjat és egy kis fekete borsot, amit alapban a citrombors ugye tartalmaz )
csipetnyi cayenne-i bors

Elkészítése:

Mossuk meg a burgonyát, ha nem új, akkor hámozzuk is meg, majd vágjuk gerezdekre. Öntsük az olajat egy tepsibe, és forgassuk meg benne a burgonyát. Szórjuk meg a fűszerrel. Süssük 200 fokon 30 percig, vagy amíg megpuhulnak és aranybarna színük lesz. Sütés közben többször forgassuk meg a burgonyát. Tálaljuk forrón, fűszeres majonézzel.

Fűszeres majonéz:

Keverjünk a majonézbe citromborsot és cayenne-i borsot.

Ha még szeretnénk kicsit tovább bolondítani ezt a könnyű kis ételt, akkor főzzünk ki rizst, főzés közben ízesítsük meg kis sóval és sáfránnyal, közben pirítsunk le egy kis diót vagy kesudiót. A főtt sáfrányos rizzsel keverjük ezt össze, a tetejét díszítsük egy kis petrezselyem zölddel és ezt is tálalhatjuk melegen a burgonya és a fűszeres majonéz mellé.

Jó étvágyat kívánok! =)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése